loading
  • Pagrindinė tema: skaitmeninis ryšys ir žmogaus bei mašinos simbiozė.
  • Tikra elegancija ir atletiškos formos: skulptūriškas dizainas su įmantriomis detalėmis.
  • Jokių mygtukų: valdymas liečiamuoju ekranu ir balso komandomis.
  • Dirbtinis intelektas: išmani HMI sistema atpažįsta vairuotojo pageidavimus.

Riuselsheimas. Svajonių automobilis žavi išorės ir interjero dizainu: koncepcinis „Opel GT“ atskleidžia, kaip atrodys ateities sportinis automobilis – puristiškas ir gniaužiantis kvapą.

 Kupė debiutuos kovo 3–13 dienomis vyksiančioje tarptautinėje automobilių parodoje Ženevoje. Lankytojai turės galimybę pirmieji pasigėrėti šio automobilio skulptūriškomis formomis ir įsivaizduoti save keliaujant puikiai ištreniruotu atletu Alpių serpantinais ir mėgaujantis jo dinamika. „Opel“ dizaineriai ne tik sukūrė pribloškiančią išorę, bet ir vidaus saloną, kuris idealiai dera prie sportinio kupė ir futuristinių valdymo sprendimų. GT koncepcija – tikras malonumas vairuoti.

Dvi sportinės sėdynės lyg specialiai pasiūtas kostiumas užtikrina komfortą, vairo ir pedalų padėtis reguliuojama elektra milimetrų tikslumu, gili durų šoninė linija leidžia patogiai atremti ranką, spalvos ir formos suteikia erdvės pojūtį, o jį dar labiau sustiprina panoraminis stogas. Žmogus ir mašina tapo neatsiejami. Niekas neblaško nei variuotojo, nei priekyje sėdinčio keleivio. Vidus puristiško stiliaus, kaip ir išorė. „GT Concept“ prietaisų skydelis pagamintas iš šlifuoto aliuminio, lengvos konstrukcijos (viso automobilio svoris neviršija 1000 kg), todėl atrodo taip, lyg plūduriuotų priešais priekyje sėdinčius, ir skulptūriškai įsilieja tarp priekinių statramsčių ir priekinio stiklo.

„Opel“ dizaino filosofija – „skulptūriškas, meniškumas ir vokiškas tikslumas“ – vyrauja visame interjere. Nemažai dėmesio skiriama detalėms: šonuose šalia aliumininių ventiliacijos oro angų, dekoruotų GT emblema, įterpti apvalūs monitoriai, kurie atlieka šoninio veidrodėlio funkcijas ir informuoja vairuotoją, kas vyksta šalia automobilio. Ryškiai raudoni saugos diržų įtraukikliai yra lyg maži meno kūriniai ir dera prie raudonų padangų. Vairo su stipinais dizainas – duoklė legendiniam septintojo ir aštuntojo dešimtmečio „Opel GT“.

Tikras bičiulis: „GT Concept“ nuspėja kiekvieną vairuotojo norą

Ieškosite mygtukų? Veltui – jų čia nėra. Sportinis automobilis valdomas tik balso komandomis ir liečiamuoju ekranu. Ekspertai tokį valdymo modelį vadina žmogaus ir mašinos sąsaja (angl. human machine interface, HMI). „Opel“ koncepcinis automobilis turi revoliucinį HMI. „GT Concept“ adaptyvioji sistema prisitaikys prie vairuotojo poreikių.

 Automobilis tarnauja vairuotojui, o ne atvirkščiai. Dialogo metu vairuotojui maloniu balsu bus pasiūlyta pasirinkti tinkamą muziką, maršrutą ar sureguliuoti temperatūrą. „Opel“ HMI – lyg draugas, sėdintis priekinėje sėdynėje: jis nuspės, hiphopo ar chill-out muzikos pageidaujama. Programinė įranga „mokosi“ iš kiekvienos pasakytos komandos, vairo prilietimo ar nustatymo kiekvieną dieną, mėnesį ir ištisus metus, todėl visuomet suteiks tinkamą pagalbą.

Panašus pavyzdys yra adaptyvi išmanioji automatinė transmisija, kuri prisitaiko prie vairuotojo vairavimo stiliaus bei sportiško ar ekonomiško pavarų perjungimo. Prisitaikanti holistinė HMI demonstruoja, kad automobilio valdymas lyg iš fantastinio filmo pamažu tampa realybe. Visi prietaisai kuria bendrą koncepcinio „Opel GT“ atmosferą. Vairuotojas, po įtemptos dienos norėdamas atsipalaiduoti, apvaliame liečiamajame ekrane, įtaisytame centrinėje konsolėje, be didelių pastangų pirštų prisilietimais gali valdyti visas funkcijas. Du klasikinės formos apvalūs prietaisai, tiksliau, projekciniai paviršiai, kurie gali būti apšviesti skirtingomis spalvomis, informaciją pateikia trimačiu vaizdu. Tai „Opel Monza Concept” informacinės sistemos tolesnė plėtra. Variklio apsukos ir greitis visuomet matomi kairėje, o dešinėje pusėje rodomą informaciją galima nustatyti individualiai.

Jeigu su „GT Concept“ keliaujate verslo reikalais, galėsite nuolatos būti prisijungę prie savo biuro ar bendrauti su klientais, o darbą palengvina atitinkamos funkcijos, kurias valdyti galima aiškiomis ir intuityviomis grafinėmis priemonėmis. Pasikeitus vairuotojo nuotaikai, kai posūkiai kelyje įveikiami didesniu greičiu, akceleratoriaus, transmisijos ir variklio valdymas optimizuojami atitinkamai, o dešinėje pusėje esantis prietaisas rodo automobilio pagreičio jėgą. Automobilis gali net ir „kalbėti” ir įspėti vairuotoją: „Būkite atidus. Neužmirškite, kad už mūsų važiuoja motociklas!“

 Koncepcinis GT visuomet akylai stebi situaciją kelyje ir ne tik prisitaiko prie vairuotojo nuotaikos ir važiavimo stiliaus, bet ir užtikrina saugumą. Vietoj išorinių šoninių veidrodėlių už priekinių ratų arkų įmontuotos kameros perduoda vaizdą monitoriams, įtaisytiems kairėje ir dešinėje pusėse priešais vairuotoją. Didelis centre įmontuotas ekranas suteikia papildomos informacijos. Prisitaikanti „Opel“ HMI – ne tik draugas, bet ir angelas sargas kelyje.
į puslapio viršų